2008
“În urma reformei curriculare pentru învăţământul liceal, programele şcolare de biologie, aprobate în 2006, au fost elaborate în spiritul evoluţionismului, respectându-se legile şi principiile acestuia. În plus, Comisia Naţională de Biologie, care a adoptat noile modificări, a hotărât introducerea unor teme actuale, precum Genomica, Genetica umană, Ecologia umană.”.
În manuale din clasa a IX-a există capitolul “Diversitatea lumii vii”, unde se studiază grupele de vieţuitoare începând cu formele unicelulare şi continuându-se cu organismele pluricelulare. Totodată, în manualul lui Gheorghe Mohan se fac referiri la principiile evoluţioniste elaborate de Cuvier, Lamarck, Darwin, a mai spus Suciu.
În clasa a X-a se studiază “structura şi funcţiile fundamentale ale organismelor vii”, explicate pe principiul evoluţiei de la simplu la complex, iar la clasa a XII-a se studiază, spre exemplu, “Organizarea materialului genetic: Genomica comparativă – stabilirea relaţiilor evolutive existente între diferitele grupe de organisme”, a adăugat consilierul.
Reintroducerea în şcoli a teoriei evoluţionismului şi abordările filosofice critice faţă de religie a fost cerută Ministerului Educaţiei de către Federaţia European Humanist, care deja a strâns semnături de susţinere de la profesori, biologi şi cercetători.
În cadrul campaniei privind reintroducerea teoriei evoluţiei şi a abordărilor filosofice critice faţă de religie în programa de biologie, respectiv filosofie, “Solidaritatea pentru libertatea de conştiinţă” a primit deja semnături de sprijin din partea unor biologi, profesori şi cercetători, dar şi a unor persoane fizice sau organizaţii neguvernamentale din numeroase ţări, susţine într-un comunicat directorul European Humanist Federation (EHF), Remus Cernea.
2009
Iata ca guvernantii nostri foarte receptivi si sensibili la apelurile acestor organizatii nu pierd vremea si negociaza in aceste zile introducerea unui capitol special intitulat “Evolutionism” la materia Biologie de clasa a VIII-a.
In clasa a VIII-a pana acum elevii studiaza o singura ora de biologie pe saptamana, despre ecologie. Se vrea ca in acest important ultim an de gimnaziu materia sa nu fie atat de aglomerata la anumite discipline. Asa s-a si intamplat, dar probabil ca sunt multi elevi care nu urmeaza studiile liceale si de aceea raman cu anumite “lipsuri” in educatie.
Este mare pacat ca traim aceste vremuri in care se pune la indoiala utilitatea orei de religie, dar in care acceptarea ereziilor evolutioniste “Originea şi evoluţia omului, Formarea raselor umane, Dovezi ale geneticii moleculare în procesul de umanizare” nu reprezinta nicio problema.